What is one to do to prepare oneself for the Yoga? To be conscious, first of all.We are conscious of only an insignificant portion of our being; for the most part we are unconscious. It is this unconsciousness that keeps us down to our unregenerate nature and prevents change and transformation in it. It is through unconsciousness that the undivine forces enter into us and make us their slaves. You are to be conscious of yourself, you must awake to your nature and movements, you must know why and how you do things or feel or think them; you must understand your motives and impulses, the forces, hidden and apparent, that move you; in fact, you must, as it were, take to pieces the entire machinery of your being. Once you are conscious, it means that you can distinguish and sift things, you can see which are the forces that pull you down and which help you on. And when you know the right from the wrong, the true from the false, the divine from the undivine, you are to act strictly up to your knowledge; that is to say, resolutely reject one and accept the other. The duality will present itself at every step and at every step you will have to make your choice. You will have to be patient and persistent and vigilant—“sleepless”, as the adepts say; you must always refuse to give any chance whatever to the undivine against the divine. -The Mother, Questions and Answers மகான் ஸ்ரீ அரவிந்தர் மகாசமாதி அடைந்தபொழுது அவருடைய உடலில் ஜகஜ்ஜோதியான பொன்னொளி பரவி மூன்று நாட்கள் வரையில் தங்கியிருந்து மறைந்தது. அவரது ஆயுட்காலத்தில் அவருடலில் இருந்திராத இப்பொன்னொளி மகாசமாதி அடைந்தபின், அவர் உடலில் புகுந்தது. மரணம், வறுமை, மூப்பு, நோய், துன்பம் போன்றவற்றையும், இவற்றிற்கெல்லாம் அடிப்படையான பொய்யையும் உலகிலிருந்து நிரந்தரமாகவும், அடியோடும் அழித்துவிடக் கூடிய சக்தி பெற்றது இப்பொன்னொளி. பன்னெடுங்காலம் தவமிருந்து தம் யோக முயற்சியால் இவ்வொளியைத்தான் உலகிற்குக் கொண்டுவரப் பாடுபட்டார் ஸ்ரீ அரவிந்தர். ‘ஆத்மாவைப் பிறவிச் சுழலிலிருந்து விடுவித்து மோட்சம் அடையச் செய்வது’ என்பதே எல்லா யோகங்களின் இலட்சியமாகும். இறைவன் ஆத்மாவைச் சிருஷ்டித்தது உலகில் சத்தியத்தின் அடிப்படையில் வாழ்க்கையை அமைப்பதற்குத்தானே தவிர, அதிலிருந்து விடுபட்டுப் பிறப்பிடமான மோட்ச லோகத்தை வந்து அடைவதற்கன்று. பகவான் புத்தரும், சுவாமி விவேகானந்தரும் மோட்ச லோக வாசலை வந்தடைந்தபொழுது, இறைவனின் இலட்சியத்தை நினைவு கூர்ந்து, ‘உலகில் உள்ள எல்லா ஜீவராசிகளுக்கும் மோட்சம் கிடைக்கும்வரை, தங்களுக்கும் அந்த மோட்சம் தேவை இல்லை’ எனக் கூறி, வாராது போல் வந்த மோட்சத்தை மறுத்துவிட்டார்கள். ஸ்ரீ அரவிந்தரின் யோகம் ‘பூரண யோகம்’ எனப்படும். இதன் இலட்சியம் இறைவனின் பணியை உலகில் பூர்த்தி செய்வதாகும். அவ்வேலையைச் செய்வதற்கு விடுதலை அடைந்த ஆத்மா, உடலிலேயே தங்கியிருக்க வேண்டும். ஆகையால் இந்த யோகத்தில் ஆத்மாவுக்கு விடுதலை கொடுப்பதற்குமுன்பு, உடலுக்கும் மனத்துக்கும் பொய்ம்மையிலிருந்து பூரண விடுதலை அளிக்க வேண்டும். உடலையும் மனத்தையும் தூய்மைப் படுத்துவதன் வாயிலாக ஆத்மாவுக்குப் பிரகிருதியிலிருந்து விடுதலை கிடைக்க முயல்வது இந்த யோக நெறியின் நோக்கமாகும். எளிய மனிதனுடைய வாழ்வில் இந்த ஒளிச் சிறப்பும், யோக சக்தியும் பல வகைகளில் செயல்பட்டாலும், அவை குறிப்பாகவும், சிறப்பாகவும் இரு வகைகளில் வெளிப்படுகின்றன. அவை
- From the articles by Karmayogi Avarkal |
Labels
- Audio (2)
- Audio: Prayer and Meditation (1)
- Flowers and Messages (24)
- Message of the Day (214)
- Mother's View (4)
- video (1)
இன்றைய சிந்தனை
To all those who aspire
Open yourself to the new Force (Supramental Force). Let it do in you its work of
Transformation.
- The Mother
Open yourself to the new Force (Supramental Force). Let it do in you its work of
Transformation.
- The Mother
Get this widget
Tuesday, 7 July 2015
Message of the Day - Preparing oneself for Yoga - யோகசக்தி எளிய மனிதனின் வாழ்வில் வெளிப்படும் வகை
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
About this Blog
- Sathya Jeeviyam
- A blog that shares the views of Sri Mother and Bhagavan Sri Auriobindo. This blog is not related to any Spiritual Organisation. This is a non commercial website intended to share information and spread the Divine consciousness.
No comments:
Post a Comment